Kom je er niet uit? Neem contact met ons op via de chat.
Dat is niet mis! Grootschalig wereldwijd onderzoek door OESO (Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling) toont aan dat leerlingen slechter leren bij meer schermgebruik. Hoe minder schermen, hoe beter de leerprestaties. Goed lees- en rekenonderwijs is effectiever voor het leren dan goede toegang tot digitale middelen.
Waar zit ‘m dat dan in? Nou, onder andere in afleiding. Op schermen is altijd veel meer te vinden dan de taak waar je mee bezig bent. En daarbij is er ook de constante verleiding informatie even op te zoeken in plaats van het uit te zoeken. Hoeveel 64 x 32 is? Dat google je toch even?!
Bron: OECD library
Contact met Myndr
Chatten 085 1303 814Marspoortstraat 13, 7201JA Zutphen
KVK 69503370, BTW NL 857897202 B01
Nieuwsbrief
We proberen alleen nieuwsbrieven te sturen waar je echt iets aan hebt. Daardoor zijn ze onregelmatig maar wel relevant!
Login
Voor schoolThema's
Veilig internet op school De simpelste internetfilter Voorkom nare ervaringen in de klas Werkdruk in de klas Myndr en meekijk-software Myndr samen met een schoolbrede filter Myndr als alternatief Reclame blokkeren in de klas Dit moet je weten over social media Hoe ga je om met de schermtijd? Basisinstellingen voor Chromebooks Essentiële instellingen voor Windows
Reacties